Következő edzői tanfolyamunk: Budapest, November 6-7.  INFO >>

Élettel teli edzés Neked!

Mire jó a Stability Board?

A Stability Board egy olyan fitnesz eszköz, melyet a legtöbben örömmel használnánk akkor is, ha nem lenne sok pozitív “mellékhatása”. Hiszen nagyon szórakoztatóak, sokszínűek a rajta/vele való kihívások.

Szerencsére a Fun faktor mellett rengeteg előnye, pozitívuma van:

  • Fejleszti az egyensúlyérzékedet!
  • Fejleszti a koordinációdat, ügyességedet!
  • Fejleszti a reakcióidődet!
  • Fejleszti a törzsizmaid erejét és ellenállóképességét!
  • Fejleszti erőszintedet!
  • Fejleszti állóképességedet!
  • Fejleszti a mentális képességeidet!


Egyensúlyérzék fejlesztése

Valószínűleg ezzel senkinek nem mondtam újat! :) Azáltal, hogy olyan instabil helyzetbe kerülsz, ahol folyamatosan elveszíted, majd visszanyered az egyensúlyodat érthető módon ezen képességedet fejleszted!

Sokan abban a hitben élnek, hogy bizonyos képességeink fejleszthetőek és vannak, amelyek nem. Ez egy tévhit, amit napi szinten látunk megdőlni a boardjainkat használóknál, hiszen brutáljó egyensúlyérzéket fejleszthetsz vele. Nem kell attól tartanod, hogy neked nem fog menni, vagy leesel róla, hiszen segítünk a kezdő lépésektől kezdve "fogjuk a kezed" (használati utasítással és online tartalommal, melyet kicsit feljebb megtalálsz). A siker pedig meglepően gyors! 3 nap 10 percnyi gyakorlás és garantált, hogy stabilan megállsz rajta.

Van egy ajánlatom! :) Ha nem sikerül, akkor egy videó chatben megnézem, hogy haladsz, adok néhány tanácsot és ha következő 3 nap alatt napi 10 perc gyakorlással sem érnél el sikert akkor visszaküldheted a deszkát a mi költségünkön! :)



Koordináció fejlesztés

A Stability Boardon való gyakorlás közben rendkívül sok izmod dolgozik, bármely testhelyzetben is helyezkedsz el. Hiszen folyamatosan változó ingerek érnek a talaj irányából, amikre reagálnod kell. Izmaidnak csapatban kell dolgozniuk! Egymást segítve, összhangban.

Azáltal, hogy egyre több inger éri testünket, izmaink egyre több feladatot kapnak az egyensúlyozó deszkán állva. Ez a folyamatos csapatmunka fejleszti az izmok közötti kommunikációt, vagyis koordinált mozgást hoz létre.

Reakció fejlesztés

Ismerve a reakcióidő fogalmát (a testünket ért inger és az ingerre adott válasz közt eltelt idő) - könnyű belátni, hogy a deszkánkat használva reakcióidőnk folyamatosan fejlődik. Minden pillanatban új helyzetbe kerül a test. Ahogy mozog az alátámasztási pont ( Stability board) úgy új ingerek érik a testet, melyekre gyorsan és precízen kell reagálnia.

A hagyományos edzés, de még a funkcionális edzés gyakorlatainak jelentős részénél sem fejlődik a reakciónk, hiszen mozgásunk nem valami külső ingerre adott válasz hatására történik, hanem tudatos, monoton döntés eredményeként.

Core/ has/ törzs izmok erősítése

Az instabil felületeken végzett gyakorlatokkal sokkal nagyobb core izom aktivitás érhető el a talajon végrehajtott variációjukhoz képest. Ezt naponta megjelenő tudományos cikkek támasztják alá. Illetve mi magunk is érezzük és vásárlóink, vendégeink is nap, mint nap igazolják ezt a tényt! :)

A board használata a megfelelő törzserő és stabilitás megteremtésében is segít. Használatával csökkenthető/ megszüntethető az emberek 80%-át érintő derékfájdalom.

Erősítés

A boardon végrehajtott erősítő gyakorlatok (guggolás, kitörés, fekvőtámasz stb.) nemcsak nagyobb ízületi és törzsstabilitást eredményeznek, hanem az adott izmoknak is nagyobb kihívást jelentenek, ezáltal jobban fejlesztik, erősítik azokat.

Állóképesség fejlesztése & fogyás & cardio

A folyamatos stabilizálásból adódóan sokkal több izommunkával tudjuk a Stability boardon végrehajtani a gyakorlatokat. A több izommunka magasabb pulzust és több kalória égetését eredményezi. Arról nem is beszélve, hogy közben még szórakoztató, izgalmas is az edzés.

Mentális képességek - önbizalom & magabiztosság növelése, félelem legyőzése

A mozgásszegény életmódból adódóan rengetegen mozognak bizonytalanul, melynek negatív hatásai az élet egyéb területeire is átterjednek. A mozgásban, egyensúlyi és koordinációs gyakorlatokban megélt siker nem csak ügyesebbé, de magabiztosabbá is tesz, növeli az egészséges önbizalmadat!

Kinek ajánljuk?

Mindenkinek, aki a mozgást annak minden pozitívumával együtt meg szeretné élni: örömforrás, testi & mentális fejlődési lehetőség.

Kicsit konkrétabban :)

Hobby- és Élsportolóknak: a képességek sokoldalú fejlesztése végett. Lényegében nincs olyan sport, ahol az egyensúly, koordináció, reakcióidő, vagy épp a gyors és jó döntéshozásnak ne lenne fontos szerepe.

Gyerekeknek: (4-5 éves kortól kezdve - kisiskolásokon és tini korosztályon át, ifjúsági sportolókig ) A gyerekkor a legszenzitívebb időszak a koordináció, ügyesség fejlesztése szempontjából. Másik fontos célunk az eszköz használatával a mozgás megszerettetése a gyerekekkel. Erre csak a szórakoztató, kihívást nyújtó fitnesz eszközök alkalmasak.



Téli sportokat űzőknek: Síelők, snowboardosok, korcsolyázók: a hó, jég okozta csúszósság és egyenetlenség, valamint a nagy sebességű mozgás okozta, talaj irányából történő kiszámíthatalanságra való felkészülés miatt elsősorban.

Vízi sportokat űzőknek: windszörf,wakeboard, kitesurf, vitorlázók: A víz okozta instabilitás és folyamatos új egyensúlyi helyzetek okozta kihívásokra való felkészülés miatt.

Akik unják a “hagyományos” edzést: A legtöbb edzeni járó a jól bevállt unalomig űzött rutin programját csinálja, ami valljuk meg őszintén: maximum csak szinten tartásra jó. A változatosság nem csak gyönyörködtet, de új lendületet ad, új képességeket fejleszt, új lehetőségeket nyújt! Merj megújulni mozgás szintjén is!



A legszkeptikusabbaknak - “akiknek nem jó az egyensúlyérzékük”: Olyan ember nem létezik, aki ne tudná fejleszteni az egyensúlyérzékét. Mondom ezt úgy, hogy több 1000 embert láttam megtanulni megállni a Stability Board-on. És mondja ezt a tudomány és a pszichológia. Bármennyire is elcsépeltnek tűnik mégis erre is igaz: “Fejben dől el”. Ha előre feladja valaki, mert nem fejlődő szemléletmóddal éli az életét az valóban nem fog fejlődni. Mindenki más, aki megpróbálja és nem adja fel az ebben is sikert fog elérni :)

Ideg- és izomrendszerünk kortól függetlenül képes a fejlődésre. Természetesen léteznek szenzitív időszakok és fiatal korban van, amit gyorsabban elsajátítunk, de felnőttként, sőt akár szépkorúként sem szabad lemondani a sokoldalúan fejlesztő edzésről. Szerencsére sok pozitív példával szolgálhatunk. :)

 

Stability board alapok    Gyakorlatok / edzéstervek    Kihívások haladóknak    Aquabag használata